Modyfikowanie
Wybieramy polecenie Uruchom z przycisku Start, wpisujemy Regedit.exe i wciskamy klawisz Enter. Zostanie wyświetlone okno aplikacji Edytor Rejestru.
Z menu Edycja wybieramy polecenie Znajdź i wpisujemy nazwę poszukiwanej pozycji i klikami na przycisk Znajdź następne.
Po znalezieniu żądanej pozycji zostanie ona podświetlona w prawym panelu. Zaznaczamy interesującą nas wartość i wybieramy z menu Edycja polecenie Modyfikuj. Zostanie wyświetlone okno dialogowe za pośrednictwem, którego będzie można wpisać nową wartość klucza. Po wpisaniu nowej wartości naciskamy OK, aby zapisać w rejestrze zmiany.
Usuwanie
Aby to zrobić należy wybrać polecenie Uruchom z przycisku Start, wpisać Regedit.exe i nacisnąć klawisz Enter. Zostanie wyświetlone okno aplikacji Edytor Rejestru. W lewym panelu zaznaczamy przeznaczony do usunięcia klucz rejestru i z menu Edycja wybieramy polecenie Usuń. W celu potwierdzenia operacji wciskamy przycisk Tak.
Dodawanie
Większość pozycji jest dodawana automatycznie przez system lub aplikację podczas instalacji. W rzadkich sytuacjach użytkownik musi sam utworzyć nową pozycję rejestru i wpisać do niej odpowiednią wartość. Aby to zrobić należy
Wybrać polecenie Uruchom z przycisku Start, wpisać Regedit.exe i nacisnąć klawisz Enter. Zostanie wyświetlone okno aplikacji Edytor Rejestru. Rozwinąć drzewo HKEY_USERS a następnie poddrzewo Software. Z menu Edycja wybieramy polecenie Nowy/Klucz. W tym momencie do zestawu kluczy zostanie dodana nowa pozycja, opatrzona domyślną nazwą wyświetlaną od razu w trybie edycji. Należy wpisać nową nazwę klucza i nacisnąć Enter.
Zaznaczamy tą pozycję i wybieramy z menu Edycja polecenie Nowy/Wartość ciągu, co spowoduje dodanie do klucza nowej pozycji o domyślnej nazwie. Nazwa nowej pozycji wyświetlana jest w trybie edycji. Należy wpisać URL i wcisnąć Enter a następnie w ten sam sposób dodawać kolejne elementy do klucza, pierwszy o nazwie Dane i trybie binarnym, drugi o nazwie ID i typie DWORD.
Zaznaczamy pozycję ID i z menu Edycja wybieramy polecenie Modyfikuj. W wyświetlonym oknie dialogowym wpisujemy 158, zaznaczamy opcję Szesnastkowy i naciskamy OK. W ten sposób zostanie utworzona nowa pozycja rejestru oraz zostanie do niej wpisana wartość.
*Eksportowanie
Wybieramy polecenie Uruchom z przycisku Start, wpisujemy Regedit.exe i wciskamy klawisz Enter. Zostanie wyświetlone okno aplikacji Edytor Rejestru. Zaznaczamy klucz rejestru, który ma zostać wyeksportowany i z menu Plik wybieramy polecenie Eksportuj pliki Rejestru. W wyświetlonym oknie dialogowym określamy nazwę i położenie docelowe pliku oraz decydujemy czy plik ma zawierać tylko wartość wybranego klucza czy cały rejestr. Po wpisaniu nazwy dla pliku eksportu naciskamy Zapisz.
Uruchamiamy program WordPad i otwieramy wyeksportowany przed chwilą plik REG. Pliki rejestru zostały przetworzone na tekst i w uporządkowany sposób umieszczone w pliku tekstowym.
Zawartość takiego pliku może być przetwarzana za pomocą dowolnego edytora tekstowego.
*Importowanie
W celu importu pliku tekstowego do rejestru należy wybrać polecenie Uruchom z przycisku Start, wpisać Regedit.exe i nacisnąć klawisz Enter. Zostanie wyświetlone okno aplikacji Edytor Rejestru. Z menu Plik wybieramy polecenie Importuj pliki Rejestru. W wyświetlonym dialogu Importuj plik Rejestru należy wskazać plik REG, w którym przechowywane są zmodyfikowane dane i nacisnąć OK.
Podczas importu danych do rejestru wyświetlany będzie wskaźnik postępu. Dane, po sprawdzeniu poprawności, będą dodawane do bazy danych rejestru. W razie wystąpienia problemów zostanie wyświetlone okno dialogowe z komunikatem o błędzie, w przeciwnym razie zostanie wyświetlone okno dialogowe z informacją o pomyślnym zakończeniu operacji. Jeśli wczytywanie zakończy się pomyślnie, to wszystkie zmiany wykonane w pliku tekstowym za pomocą edytora tekstowego znajdą się teraz w pliku bazy danych rejestru.
*Dodawanie podkluczy rejestru